SKARGI I WNIOSKI
Jeżeli pacjent lub osoba go reprezentująca uzna, że jego prawo do ochrony zdrowia nie jest realizowane w sposób zadowalający, może złożyć (pisemnie bądź ustnie) skargę lub wniosek.
Wszelkie uwagi zostaną dokładnie rozpatrzone i będą służyły poprawie jakości świadczonych usług zdrowotnych na rzecz pacjentów.
Skargi i wnioski w Zespole Opieki Zdrowotnej „Szpitala Powiatowego” w Sochaczewie można składać:
- bezpośrednio do Dyrekcji Szpitala — Kancelaria Szpitala (bud. C, I piętro, pok. 143),
- do bezpośredniego przełożonego osoby udzielającej świadczenia lub koordynatora/kierownika danej jednostki/komórki organizacyjnej Szpitala (skargi i wnioski następnie przekazywane są do Kancelarii Szpitala),
- za pośrednictwem poczty tradycyjnej na adres:
Zespół Opieki Zdrowotnej „Szpitala Powiatowego” w Sochaczewie
ul. Batalionów Chłopskich 3/7
96-500 Sochaczew,
- za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail: kancelaria@szpitalsochaczew.pl,
- za pośrednictwem faksu pod numerem: (46) 864-95-05,
- ustnie do protokołu, który sporządzany jest przez osobę przyjmującą zgłoszenie (protokół ten podpisywany jest przez wnoszącego skargę lub wniosek i przyjmującego zgłoszenie, a następnie składany bezpośrednio do Kancelarii Szpitala).
Godziny przyjmowania skarg i wniosków
Skargi i wnioski przyjmowane są w Kancelarii Szpitala od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:25 do 15:00.
Zasady rozpatrywania skarg i wniosków, wynikające z obowiązujących przepisów prawa:
- Skargi i wnioski rozpatruje Dyrektor lub osoba przez niego upoważniona.
- O tym, czy dane pismo jest skargą lub wnioskiem, decyduje treść pisma, a nie jego forma zewnętrzna.
- W przypadku, gdy Szpital nie jest właściwym organem do rozpatrzenia skargi lub wniosku, konieczne jest, nie później jednak niż w terminie do 7 dni od dnia otrzymania pisma, przekazanie dokumentu właściwemu organowi, zawiadamiając równocześnie o tym skarżącego, albo wskazanie osobie skarżącej właściwego organu.
- Jeżeli z treści skargi nie można ustalić jej przedmiotu, wzywa się wnoszącego skargę do złożenia w terminie do 7 dni od dnia otrzymania wezwania, wyjaśnienia lub uzupełnienia, z pouczeniem, że nieusunięcie tych braków spowoduje pozostawienie skargi lub wniosku bez rozpatrzenia.
- Skargi i wnioski są załatwiane bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca od daty wpływu skargi lub wniosku do Kancelarii Szpitala.
- W przypadku braku możliwości załatwienia skargi lub wniosku w określonym terminie, konieczne jest zawiadomienie strony, podając przyczyny zwłoki wraz ze wskazaniem nowego terminu załatwienia sprawy.
- W przypadku, gdy skarga w wyniku jej rozpatrzenia została uznana za bezzasadną i jej bezzasadność wykazano w odpowiedzi na skargę, a skarżący ponowił skargę bez wskazania nowych okoliczności – Szpital może podtrzymać swoje stanowisko z odpowiednią adnotacją w aktach sprawy, bez zawiadamiania skarżącego.
- Skargi i wnioski nie zawierające imienia i nazwiska oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpatrzenia.
- Skargi i wnioski mogą być składane w imieniu własnym skarżącego lub innej upoważnionej przez skarżącego osoby.
Kontakt z Rzecznikiem Praw Pacjenta
Biuro Rzecznika Praw Pacjenta
ul. Płocka 11/13
01-231 Warszawa
Ogólnopolska bezpłatna infolinia Rzecznika Praw Pacjenta: 800 - 190 – 590 (czynna całą dobę)